Playing dynamic game |
Here in Chimbote city, in Perú, there are communities where we can easily find young people in that condition of vulnerability. So, on that context, I, as the director of the ABCD CHIMBOTE Project, made contact with some Psychology students of local universities in order to try address this issue in any way and they agreed. We started holding our meetings at the facilities of a university and shared ideas and possible solutions. As a result, we decided to divide the program into three phases: information gathering, execution and evaluation.
The chosen location was the San Miguel community where we have started to run the phase of information gathering that will last for five sessions, once a week. The first session was held on Thursday December 5th. At this point, I would like to thank my classmates, Psychology students, Eduardo Pastor and Jhosymar García for their active participation, concern and generosity this and the other sessions and also for putting into practice: "is better giving than receiving". Heartfelt thanks!
Also, special thanks to Samuel Huerta for his big efforts in provinding multimedia equipment to make presentations, sharing his expertise and for his constancy and generosity. He was the main speaker at this first session. On the other side, special thanks to Santos and his wife Sulay for providing their house to hold our weekly meetings with young people.
--------------- Traducción al Español ---------------
PROGRAMA DE PREVENCIÓN Y ABORDAJE PARA JÓVENES - I SESIÓN
Samuel making his presentation |
Aquí en la ciudad de Chimbote, en Perú, existen comunidades donde fácilmente podemos encontrar jóvenes en esa condición de vulnerabilidad. En ese contexto, en mi calidad de director del Proyecto ABCD CHIMBOTE, hice contacto con estudiantes de psicología de las universidades locales con el propósito de tratar de abordar este asunto de alguna manera. Afortunadamente estuvieron de acuerdo. Empezamos a reunirnos en las instalaciones de una universidad y compartimos ideas y posibles soluciones. Como resultado, decidimos dividir el programa en tres fases: recojo de información, ejecución/implementación y evaluación.
La localidad elegida fue la comunidad de San Miguel donde hemos empezado a ejecutar la fase de recolección de información que se desarrollará en 5 sesiones, una por cada semana. La primera sesión de esta fase se realizó el jueves 5 de diciembre. En este punto me gustaría agradecer a mis compañeros de estudios de psicología Eduardo Pastor y Jhosymar García por su participación activa, preocupación y desprendimiento en ésta y las demás sesiones y por poner en práctica: "Es Mejor Dar Que Recibir". ¡Gracias de todo corazón!
También, un reconocimiento especial a Samuel Huerta por sus grandes esfuerzos en proveer el equipo multimedia para las presentaciones, por compartir su experiencia y por su constancia y generosidad. Él fue el ponente principal en esta primera sesión. Por otro lado, gracias especiales a Santos y a su esposa Sulay por proveernos su casa para realizar nuetras sesiones semanales con los jóvenes.
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